معرفی اسکایپ و امکانات skype

Skype نام يكي از معروفترين و قدرتمندترين نرم افزار هاي رايگان حمايت کننده از پروتكل VOIP است كه براي شما امکان برقراری ارتباط صوتی رايگان با ديگر دوستان خود از طریق اینترنت را فراهم ميسازد ، این برنامه همانند تلفن عمل کرده و لازم است حتما هر دو كاربري که قصد ارتباط با یکدیگر را دارند در ان ثبت نام نموده و برنامه را در ويندوز خود نصب نمايند.

---------------------------------
VOIP
چيست؟

شبكه‌هاي مخابراتي به عنوان جزء جدايي ناپذير زندگي امروز بيش‌ترين سهم را در تبادل اطلاعات و اخبار به عهده دارند. اين فناوري كه قدمتي بيش از صد سال دارد، صورت پيشرفته‌تري به خود گرفته است و خود را با نيازهاي جديد تطبيق داده است تا به صورت امروزي درآمده است.
امروزه انتقال تماس، كنفرانس هاي تلفني، نمايش‌گر شماره تلفني و ... همه و همه سرويس هايي هستند كه از سوي مراكز مخابراتي و بر پايه شبكه‌هاي مخابراتي ارايه مي‌شوند. با وجود اين، هنوز مشكلات حل نشده بسياري در شبكه‌هاي مخابراتي موجود است كه نياز به بررسي بيش‌تر دارد. مواردي نظير هزينه بالاي نگه‌داري اين شبكه‌ها، ارايه‌ي دشوار سرويس هاي جديد،‌ هزينه‌ي بالاي نصب و راه اندازي و گسترش شبكه‌هاي مخابراتي و ناتواني در ارايه‌ي خدمات خاص از اين مشكلات هستند.
با مطرح شدن شبكه‌هاي كامپيوتري (به خصوص اينترنت) و امكان برقراري ارتباط به صورت سوييچ بين بسته‌هاي داده(Packet Switching) ارسال داده بر روي اين شبكه‌ها به صورت جدي مطرح شد و در تمامي موارد موفقيت آميز نمود. اگر زماني دستگاه هاي فكس و تلكس بر روي شبكه‌هاي مخابراتي سنتي متن و تصوير را از جايي به جاي ديگر منتقل مي‌كردند، امروزه پست الكترونيكي و پيام‌هاي بين كامپيوتري اين جاي‌گاه را به دست آورده‌اند، به نحوي كه صورت قديمي ارسال اطلاعات را تحت شعاع خود قرار داده‌اند.
در جايي كه اطلاعات منتقل شده بر روي شبكه‌هاي كامپيوتري شكل صوتي به خود بگيرند VOIP (Voice Over IP) مطرح مي‌شود. البته شايان گفتن است كه براي داشتن يك ارتباط از نوع VOIP بايد شبكه‌اي بر پايه پروتكل IP داشته باشيم. حال با توجه به اين كه بزرگ‌ترين شبكه بر پايه VOIP شبكه اينترنت است، به طور معمول از اين فناوري به عنوان منتقل كننده صدا بر روي شبكه اينترنت ياد مي‌شود.
---------------------

و اما در مورد Skype بیشتر بدانید اين نرم افزار همچون ديگر برنامه هاي پيام رسان ، داراي امکانات مختلف ميباشد كه از آن ها ميتوان به امكان برقراری ارتباط تصویری به وسیله Webcam ، چت متنی و حتی انتقال فایل و تبادل اطلاعات اشاره نمود.

Skype
از کیفیت بسيار بالایی در انتقال صدا برخوردار بوده و صداي دو طرف را با كيفيت و وضوح بسيار بالا و حتي بدون نويز و مكث صدا انتقال ميدهد ، اين نرم افزار انتخاب مناسبي براي برقراري ارتباط با دوستان خود در دورترين نقاط دنيا بوده و نسبت به تماس هاي تلفني مخابرات از كيفيت بالاتري برخوردار است!
نرم افزار Skype یکی از مشهور ترین نرم افزار های تلفن اینترنتی است که در جهان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. برای استفاده از نرم افزار کافی است نرم افزار را دانلود کنید و آن را نصب کنید سپس در سایت Skype عضو شوید و مانند یاهو مسنجر وارد نرم افزار شوید. تجهیزاتی که برای استفاده از نرم افزار Skype لازم است یک رایانه معمولی و هدست است. علاوه بر این نرم افزار Skype یک نرم افزار گفتگو (چت) عالی است. لازم به ذکر است که در هر نقطه ای که در جهان باشید تماس تلفنی به کشور آمریکا رایگان است و برای بقیه کشورها باید اکانت Skype خریداری شود.


قابليت هاي Skype:
-
امكان برقراري تماس صوتي و تصويري با ديگر دوستان خود در نقاط مختلف جهان
-
داراي قابليت Video Calls جهت مشاهده مستقيم مخاطب از طريق Webcam
-
قابليت ارسال SMS به ديگر دوستان خود
-
امكان ايجاد كنفرانس هاي صوتي با ديگرمردم دنيا
-
امكان ايجاد شماره تلفن خط ثابت در کشورهای usa, UK,Germany,Australia , Japan , France و کشورهای دیگه....... (هر شماره که خواستید فقط 30 هزار تومان)
-
امكان جستجو و كشف ديگر مشتركين Skype در دنيا و برقراری تماس با آنها
-
امكان اضافه نمودن كاربران جديد به ليست دوستان و قابليت طبقه بندي نمودن آن ها
-
امكان تعيين تصوير دلخواه براي اشتراك خود و نمايش آن به مخاطبين
-
سازگاري كامل با ويندوز هاي 2000 , XP
-
تماس ، با دوستانتان همانند تلفن معمولی و با همان کیفیت صحبت کنید. مدیریت تماسها نیز برایتان آسان تر است.
-
تماس تصویری ، دوستتان را در لحظه صحبت کردن با وی ببینید.
-
اضافه نمودن دوستتان به لیست خود
-
تماس با تلفن معمولی از طریق همین برنامه
-
دوستانتان را گروه بندی و سازمان دهی کنید.
-
گپی بسیار ساده همراه با شکلک های بسیار زیبا
-
چت بصورت گروهی (Conference)
-
قابلیت تنظیم پروفایل شخصی
-
قابلیت جستجو برای دوستانتان بوسیله سیتسم جستجوی پیشرفته Skype
-
دیدن دوستانتان درOutlook

منبع: compute.lxb.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات كامپيوتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:معرفی اسکایپ و امکانات skype, | 14:37 | نویسنده : Admin |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بک لینک